Manuel Graf

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Artist: Manuel Graf
          
Works at: Seoul Art Space_GeumCheon
Stays in: 2012
Genre: Visual Arts
Profile: 
 Education
1999-2005 Kunstakademie Düsseldorf
Solo Exhibitions
2013  Kunsthaus Baselland, Basel, Schweiz
2012  Kunstverein Hamburg
       Skulpturenmuseum Marl
       Videoart at Midnight, Babylon, Berlin
2010  Etablissement d´en face, Bruxelles
       Julia Stoschek Collection im Rahmen der Performance-Reihe No.3
2007  Kunstverein Göttingen
2006  Museum Abteiberg, Mönchengladbach
Group Exhibitions
2012  ICA, London (The Themersons)2011  Kunstmuseum Stuttgart
        DOX, Center for Contemporary Art, Prague
        Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf
        Sammlung Rheingold, Schloß Dyck 
2010  Museum Wolfsburg
        Museum Morsbroich, Leverkusen2009  Kunsthaus Baselland, Basel
        Museum Kunst Palast, Düsseldorf
        Augarten Contemporary, Wien
        Museum Abteiberg, Mönchengladbach2008  LCCA, Riga, Lettland
        MQ, Quartier 21, Wien
        Rhine on the Dnipro, PinchukArtCentre, Kiew, Ukraine                 
2007  Kunstverein Nürnberg
        Museum de Hallen Haarlem, NL
        Paul Klee Zentrum, Bern
        Julia Stoschek Collection, Düsseldorf       
2006  Besiktas Cagdas, Istanbul
        Museum de Paviljoens, NL
2005  Regarding Düsseldorf , 701 e.V.
Awards and Scholarships
2003 Studienstiftung
2004 Reisestipendium KA Düsseldorf
2006/ 2008 Arbeitstipendium Kunststiftung NRW
2007 Förderpreis NRW
ARS VIVA 08/09 Kulturkreis der deutschen Wirtschaft im BDI e.V.
2008 Residenzstipendium im MuseumsQuartier, Wien
Istanbulstipendium Kunststiftung NRW
Cité Internationale des Arts, Paris
2009 Kunststiftung Baden-Württemberg
2009 Grafikpreis NRW2010Audi Art Award  

Works: 
 Manuel Graf + Douglas Paulson, <A rooftop for dismissed public sculptures>, 2012


Manuel Graf

In his computer-animated videos, Manuel Graf presents condensed versions of philosophical stories about time as a nonlinear continuum within which stages of development and innovations can be fast-forwarded and rewound. The gaze turns toward how development itself proceeds, toward the phylogenesis and ontogenesis of man from their earliest beginnings to today’s present. He camouflages complexity with naïve illustrations and technical perfection with analogue formats.